söndag 28 juni 2015

Grattis Cizzi

Vi gratulerar Cizzi Lindholm som gått sin första utbildning för att bli gruppträningsinstruktör.

Hon kommer att köra Crossmix på Stenstorpsskolan på söndagar kl 16:30 med start vecka 35.

Läs mer på vår hemsida

Vi önskar Cizzi ett stort lycka till med sin nya utmaning.//Styrelsen (genom Anja)


Här kommer ett blogginlägg från henne själv från utbildningen:


Instruktörsutbildning på Lingvallen!
Mina förväntningar var skyhöga när jag på torsdagsmorgonen klev på tåget som skulle ta mig från Halmstad ner till Skåne och Gymnastikförbundet Syds anläggning Lingvallen som ligger strax utanför Ängelholm. Efter en kortare busstur från Ängelholms station till stadsdelen Skälderviken var jag framme. Det var äntligen dags för mig att gå instruktörsutbildningen "Baskurs Gruppträning"! Jag checkade in och fick nyckel till rum 3 i "Sjukstugan" som jag skulle bo i tillsammans med de andra som skulle gå samma kurs.


Klockan 10.00 drog utbildningen igång i ena halvan av stora hallen med presentation av oss deltagare, våra två kursledare och kursupplägget, sedan var det full fart med teori varvat med övningar och korta prova på-pass till klockan 20.00 på kvällen. Jag gick och la mig med huvudet fullt av ny information och nya intryck och insikter. Jag vaknade relativt utvilad med smått ömma muskler, efter en stadig frukost var jag redo för dag två! När klockan närmade sig 16.00 på fredagen delades kursintygen ut och det var dags för oss deltagare att säga tack och hej då till våra fantastiska kursledare, hej då till varandra och åka hem.


Cizzi (tränar Crossmix på Halmstad Arena)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar